toggle menu

ANNONS

Hammarby Fotboll vidareutvecklar arbetet med publikrekrytering

Av Redaktionen, Publicerat för 6 år sedan.

I vidareutvecklingen av Hammarby Fotbolls publikrekryteringsavdelning blir Jakob Uddeholt nu ansvarig för evenemangsservice med inriktning på den breda publikservicen. Samtidigt tar Jonas Myrstedt över rollen som huvudansvarig SLO.

 

Hammarby Fotboll utvecklar ständigt klubbens arbete med publikrekrytering. Tidigare i år tog klubben ett helt nytt grepp kring frågan när man skapade en ny avdelning inom organisationen som man valde att kalla Avdelningen för publikrekrytering, vilken leds av klubbens vice vd, Markus Nilsson, och som innefattar funktionerna Biljett, Kommunikation, SLO och CSR. Avdelningarna var tidigare egna små avdelningar i organisationen, men för att fokusera ännu tydligare på publikrekryteringsfrågan valde man alltså att slå samman alla avdelningar till en enhet.

 

Nu tar klubben nästa steg i arbetet med att utveckla publikrekryteringsarbetet ytterligare. Klubbens huvudansvariga SLO sedan sex år tillbaka, Jakob Uddeholt, tar klivet in en ny roll som ansvarig för klubbens evenemangsservice och får därmed titeln Event Service Manager. Samtidigt lämnar han över huvudansvaret för arbetet kopplat till SLO-rollen till Jonas Myrstedt, som anställdes som SLO i början av 2018.

 

I rollen som Event Service Manager får Uddeholt ansvar för vidareutvecklingen av den breda publikservicen och för att höja matchdagsupplevelsen för alla supportrar och besökare av våra matcher. Det handlar om allt från tillgänglighetsfrågor, utveckling av utbudet inför match samt innehållet för barnfamiljer i samband med matcherna. Målsättningen med Uddeholt i den nya rollen är att den ska vara ett konkret bidrag för att höja publiksnittet på hemmamatcherna på Tele2 Arena.

 

Markus Nilsson, vice vd och chef för Avdelningen för publikrekrytering:

– Med denna förändring i organisationen så förtydligar vi dels rollerna internt där Jakob får ett mer övergripande ansvar för publik- och evenemangsservice kopplat till våra matcher samt att Jonas också får huvudansvaret för SLO-funktionen, vilket också blir ett sätt att avlasta Jakob i hans nya roll. Det blir också nästa steg i vårt arbete med publikrekrytering där vi har som målsättning att vara ledande i Norden, både sett till hur vi arbetar men också i vårt mål att ha mest publik på våra hemmamatcher.

 

Jakob Uddeholt kommer att jobba som huvudansvarig SLO under de matcher som återstår denna säsong, därefter träder han in i sin nya roll.

– Vi gör redan många olika saker, från säkerhet till biljetter, i absolut nordisk toppklass. Men vi har tittat på vad vi kan göra mer och som kopplar an till publikrekryteringen. Det handlar dels om att utveckla delar av publikservicen ännu mer och dels att arbeta mer med interaktionen med supportrarna utifrån ett kundreseperspektiv, där våra supportrars perspektiv än mer fångas upp. Egentligen är det en vidareutveckling av det arbete jag redan börjat, men som jag inte haft möjlighet att utveckla så bra som behövs i och med att SLO-ansvaret funnits kvar, säger Jakob Uddeholt.

 

Jonas Myrstedt, som alltså blir huvudansvarig SLO i och med denna förändring, kommer framöver ha den huvudsakliga kontakten och dialogen med supportrar och medlemmar, inte minst kopplat till klackmiljön som är ett stort och gediget arbete.

– Jag ser fram emot ett huvudansvar som SLO och kommer att jobba hårt för att utveckla dialogen med supportrarna ytterligare. Vi har många utmaningar och möjligheter hos vår publik och där är SLO-funktionen central för att lyckas bra, säger Jonas ”Myran” Myrstedt.

 

Foto: Hammarby Fotboll

ANNONSER

Comments

comments

ANNONS