Av Redaktionen, Publicerat för 6 år sedan.
Efter sista hemmamatchen mot BK Häcken skickade Hammarby Fotboll ut en större publikenkät till utvalda besökare från matchen. Enkäten består av frågor om besöket, gällande allt från informationen inför matchen till uppfattningen om olika delar av arrangemanget. Den ställer också frågor kring matchdagar, tider och säsongskort. Den här enkäten ses som en vidareutveckling på tidigare års utskick efter säsongen, med syfte att få tydligare material att jobba efter.
– I framtiden utvecklar vi vårt arbete med att bättre fånga upp hur våra besökare upplever arrangemangen, och publikenkäterna är en viktig del i det. Därför hoppas vi att många vill hjälpa oss att bli bättre genom att svara på frågorna. Att se på oss själva ur besökarens perspektiv är centralt för att kunna utveckla arbetet, säger Jakob Uddeholt, ansvarig för evenemangsservice.
Tidigare har en stor samlad publikenkät gått ut efter varje säsong, med frågor som varit sammanfattande för hela säsongen. Det här ska ses som en vidareutveckling av det, med många bibehållna frågeställningar men istället med mer riktade utskick till besökare och efter specifika matcher. För att få kontinuitet och mätbarhet så kommer enkäten att skickas ut återkommande efter utvalda matcher.
– Syftet med det är att få tydligare material och därmed förbättra arbetet med att analysera materialet och användandet av det för förbättringar, säger Jakob Uddeholt.
Notis: För de första respondenterna som svarade så har ett par frågor relaterade till säsongskortet kommit även till de som angett att de inte har det. Detta har inte påverkat undersökningen i stort och felet åtgärdades direkt.
Enkäten är öppen till och med torsdag den 15 november.
Foto: Bildbyrån
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Comments