toggle menu

Problem att köpa biljetter? Här är de vanligaste felen - och lösningarna

Av Hammarby Fotboll, Publicerat för 8 år sedan.

Emellanåt får vi mejl och telefonsamtal från personer som upplever att de inte kan köpa biljetter till våra matcher och tror att det är något fel på biljettsystemet på axs.com.

 

Väldigt sällan är det fel i biljettsystemet och i de allra flesta fall beror detta på något lokalt fel hos den som ska köpa biljetterna.

 

Här är de vanligaste orsakerna till att biljettköpet kan strula:

 

Ditt betalkort är inte aktiverat för online- eller utlandsbetalningar. Flera storbanker vidtog under 2015 stora säkerhetsåtgärder för sina betalkort vad gäller köp som görs på nätet, bland andra Nordea t.ex (läs mer här: http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html).

Åtgärd: Säkerställ att ditt kort är aktiverat för att kunna handla online- och i utlandet (transaktionerna via axs.com går vi en bank i London).

 

Du använder en gammal version av din webbläsare/browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome etc.).

Åtgärd: Säkerställ att alltid ha den senast uppdaterade versionen.

 

Du har inte tömt ditt cache-minne i din webbläsare på länge.

Åtgärd: Gå in i inställningarna i din webbläsare och töm din cache-historik. Starta om webbläsaren och testa sedan igen.

 

Tillfälliga fel kan alltid uppstå men de brukar vara åtgärdade väldigt snart efter att de har upptäckts. Om du får upp felmeddelande när du försöker köpa biljetter som inte verkar bero på felen vi har beskrivit ovan kan vi enklast utreda felet om du mejlar oss på biljetter@hammarbyfotboll.se och beskriver vad som inte fungerar. Skicka gärna med en skärmdump av felmeddelandet så att vi kan konkretisera för AXS.com vad som inte fungerar.

ANNONSER

Comments

comments

ANNONS