ANNONS
Av Axel Pershagen, Publicerat för 5 år sedan.
Hammarby sålde i år 14 862 säsongskort till herrarnas allsvenska säsong. Fler än ifjol, nytt svenskt rekord för ståplats och en knökfull familjeläktare.
– Det är en bra siffra men samtidigt har vi en väldigt ambitiös målsättning. Det har vi av en anledning och vi ska slå i taket förr eller senare. Det finns ingen poäng med att ha en för låg målsättning eller att mäta sig med andra klubbar. Vi siktar på 16 000. Det är ett väldigt högt satt mål och vi kom återigen en lång bit på vägen. Nu fortsätter vi med försäljningen av damernas säsongskort och påbörjar arbetet med två fullsatta premiärer, på Hammarby IP och Tele2 Arena i april, säger biljettansvarig Josefine Gasslander.
Hammarby sålde 14 862 säsongskort för herrarna i år. Fjolårets siffra var 14 677, således såldes 185 fler till 2019 och rekordet (som givetvis även är svenskt rekord) i sålda säsongskort på ståplats på 4 717 slogs. I år såldes 4 981 säsongskort i Nordens största klack.
– Det talar ju sitt tydliga språk – att intresset bara ökar. Vi hade lite utmaningar i och med att vi introducerade cupbiljetterna för de som förnyade säsongskortet innan årsskiftet. Vi är medvetna om att det inte gick smärtfritt och det ska vi utvärdera noga, men överlag är känslan att försäljningen har flutit på bra i år, säger biljettansvarig Josefine Gasslander.
Målsättningen är ändå 16 000, är det inte tråkigt att inte nå målet?
– Nja, målet är ju inte satt för att det ska vara enkelt att nå. Man måste förstå att 16 000 inte är ett budgetmål som vi måste uppnå för att inte gå back ekonomiskt. Det är en målsättning i vidare bemärkelse. Något vi strävat efter i några år och som vi fortsätter kämpa för att uppnå. Vi har inte någon yttre utmanare att tävla mot i försäljningen eftersom vi redan tidigare står i särklass. Då får man sätta upp egna mål och visst, precis som man skulle kunna sätta upp som sportslig målsättning att hänga kvar i allsvenskan och fira med bubbel efter varje säsong skulle vi ju kunna sikta på hälften så många sålda kort och slå oss för bröstet nu. Men vi vill framåt på alla plan och då måste man sätta upp mål som är riktigt svåra att nå.
Är det kört om man glömde köpa säsongskort?
– Ja, vi har ju en deadline av en anledning. När det gäller herrarnas matcher ska vi nu öka tempot i arbetet med hur lösbiljettförsäljningen ska utföras, samtidigt vet man aldrig. Ibland kan det dyka upp överraskningar och andra chanser i livet …
Tar ni på biljettavdelningen semester nu?
– Haha, nej. Framför allt har vi ju säsongskort till Hammarby IP att sälja och där ska vi steppa upp en nivå till nu. Damernas återtåg till allsvenskan vill man inte missa och vårt jobb är att se till att så många som möjligt säkrar en plats för hela 2019. Sen har vi lösbiljetterna som släpps senare i mars där vi till att börja med ska fylla våra två premiärer i april, på Hammarby IP och Tele2 Arena så arbetet fortsätter med samma energi.
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Comments