Av Hammarby Fotboll, Publicerat för 4 år sedan.
Spendrups blir ny huvudpartner till Hammarby Fotboll och klubbens exklusiva dryckespartner. Avtalet Spendrups och Hammarby har tecknat träder i kraft 2020 och sträcker sig över fem år.
– Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att Hammarby Fotboll är inne på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben, säger klubbens marknadschef Patrik Blomquist.
Inför säsongen 2018 lanserade Hammarby Fotboll Bajen Bar på Colosseum under Tele2 Arena. Målsättningen var att förhöja matchdagsupplevelsen för klubbens supportrar och utöver Bajen Bar erbjöds klassiska Bajenbarer på Södermalm att bli officiella Bajenbarer under matchdagar. Arbetet med att höja matchdagsupplevelsen och samtidigt utveckla en kommunikativ plattform kring en långsiktig och hållbar dryckesrättighet har varit prioriterat för klubben. Som ett resultat av den satsningen kliver Sveriges ledande bryggeri in som huvudpartner i Hammarby Fotboll.
– Vi är glada och stolta att få samarbeta med en så anrik och en så historisk klubb som Hammarby är. Det ska även bli fantastiskt att få jobba med deras lojala och engagerade supportar. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete, säger Marcus Thollin, marknadschef, eget öl och cider på Spendrups.
En klubb där alla pilar pekar uppåt
Under de senaste åren har Hammarby Fotbolls marknadsavdelning arbetat med att förädla och stärka Hammarby Fotbolls varumärke. Klubben har satsat på att utveckla nya kommersiella rättigheter inom rättigheten för att kunna attrahera fler och större partners som matchar klubbens ambitioner att bli den ledande fotbollsklubben i Skandinavien. På och vid sidan av plan.
– Vi är mycket stolta och glada att kunna presentera Spendrups som ny huvudpartner och som exklusiv dryckespartner. Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att vi är på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben. Vi har Sveriges bästa supportar, vi ska kvala till Europa, vi tar ett omfattande samhällsansvar i och med Samhällsmatchen och Spendrups är en dryckespartner som våra fantastiska supportrar förtjänar, säger Patrik Blomquist, marknadschef för Hammarby Fotboll.
Branschexklusiv dryckespartner
Genom huvudparterskapet ges Spendrups möjligheten att ta positionen som branschexklusiv dryckespartner till Hammarby Fotboll inom flera olika dryckeskategorier.
– Hammarby och Spendrups är som gjorda för varandra. Spendrups är ett stort välkänt varumärke och familjeägt företag och vi är en storklubb på frammarsch – som ska ut i Europa. Strax efter årsskiftet återkommer vi med vilket varumärke som blir först ut inom samarbetet. Men jag kan redan nu säga att det är ett öl och att det passar oss som handen i handsken, säger Patrik Blomquist.
Hammarby Fotboll riktar samtidigt ett stort tack till den tidigare dryckespartnern Galatea med varumärkena S:t Eriks och TT som gjorde satsningen på Bajen Bar möjlig.
Om Spendrups
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. De finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. De har alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I sitt breda sortiment finns varumärken som Grängesberg, Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 3,5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri. Deras anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. Klicka här för att komma till deras hemsida.
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Comments