ANNONS
Av Redaktionen, Publicerat för 2 år sedan.
Efter två säsonger präglade av pandemin är vi äntligen igenom på andra sidan. Uppslutningen runt klubben har varit enorm, bland supportrar – och bland Hammarbys samarbetspartners. Resultatet gällande sponsorförsäljningen för 2021 blev drygt 42 miljoner kronor, vilket är den högsta siffran någonsin för Hammarby.
– Bredden inom Hammarby där vi oftast har något att erbjuda alla gör att vi fortsätter att vara en attraktiv klubb för företagspartners, säger försäljningschef Patrik Blomquist.
Hammarby Fotboll når alltså nya höjder med klubbens sponsorförsäljning för 2021, och trots att verksamheten under nära två år inte gick att bedriva på ett normalt sätt ökade sponsorintäkterna under pandemiåren 2020 och 2021 med totalt ca 9 miljoner kronor.
– Våra partners har precis som klubbens fantastiska supportrar verkligen stått vid vår sida när det var som svårast, de har verkligen visat oss vad ett partnerskap innebär. Den kärleken, den omtanken och det stöd som Hammarbys företagspartners visat oss finns det ingen klubb i hela Sverige som har fått uppleva, säger Hammarbys försäljningschef Patrik Blomquist.
Det gör att Hammarby går bra rustad ur de pandemipräglade åren, även på sponsorsidan. Patrik Blomquist bedömer att som försäljningen just nu utvecklas kommer sponsorintäkterna även öka under 2022 och enligt hans prognos landa runt 48 miljoner. I tillägg, understryker han, visar intäkterna och resultatet gällande merchandise under Joakims Ståhls ansvar även de fortsatt god tillväxt utan risk.
– Hammarby fotboll fortsätter att vara en attraktiv klubb för företagspartners att liera sig med. Det är mycket tack vare bredden inom Hammarby – dam, herr, ungdom, vårt populära affärsnätverk Bajen2Bajen och våra sociala hållbarhetsprojekt inom Samhällsmatchen, liksom klubbens stora supporterfölje, säger han, och fortsätter:
– Vi har som sagt gjort klart en stor del av våra sponsoraffärer för 2022, och vi har genomdrivit ett antal förlängningar och har nöjet att hälsa flera nya företagspartners välkomna. Det kommer vi att kommunicera löpande under våren.
Hammarby Fotbolls försäljningsavdelning består i dag av sex personer. De senaste tillskotten är Tomas Lindgren som anslöt i december som key account manager, och Matilde Tamm som började som är partner activation manager i februari.
– Vi på säljsidan tar oss an året på samma sätt som vi alltid gör, med kärlek, gemenskap och respekt. Som vanligt gör vi allt för att bygga och bidra med största möjliga mätbara affärsnytta för våra företagspartners, säger Patrik Blomquist.
Är du intresserad av att sponsra Hammarby Fotboll? Hör av dig till marknad@hammarbyfotboll.se
Här är Hammarby Fotbolls samarbetspartners
Hammarby fotbolls säljavdelning
Patrik Blomquist Försäljningschef
Matilde Tamm Leverans och projektledare Partners
Mats Åberg Säljare
Kefa Eriksson Säljare
Tomas Lindgren Säljare
Joakim Ståhl Affärsområdesansvarig Merchandise
Foto överst: Hammarbys huvudpartner Craft, här representerad av försäljningschef Herman Ring, mottar utmärkelsen Årets partneraktivering vid Bajengalan förra året. Prisutdelare är Hammarby Fotbolls försäljningschef Patrik Blomquist.
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Comments