ANNONS
Av Redaktionen, Publicerat för 7 år sedan.
Hammarby Fotboll AB och Yokohama Scandinavia AB har slutit ett nytt, fortsatt samarbetsavtal för säsongen 2017. Avtalet innebär att Yokohama fortsätter som Officiell Partner till Hammarby Fotboll säsongen 2017. Partnerskapet med en av världens ledande däcktillverkare gäller för 2017 med option att förlänga in i avtalsåret 2018. Yokohamas varumärke kommer bland annat att synas på Hammarbys matchtröjor för A-lag och U21.
Avtalet signerades formellt i torsdags när General Manager för Yokohama Scandinavia, AB Göran Bengtsson och Operating Manager Lisbeth Lord, gästade Hammarby Fotbolls kansli för avtalssignering med VD för Hammarby Fotboll AB, Henrik Kindlund.
– Det är ett rent nöje att välkomna Yokohama till ytterligare ett år som Officiell Partner och vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete tillsammans. Vi tror att Yokohama fortsatt kommer att spela en nyckelroll i att hjälpa oss att driva vår expansion inom allsvensk fotboll, mot en mer framtida internationell marknad, säger Hammarbys marknadschef Patrik Blomquist.
Yokohama Rubber Company Japan ingick inför säsongen 2015/16 även ett större samarbetesavtal med Premier League-klubben Chelsea Football Club
– Vi ser fram emot att arbeta med Hammarby Fotboll inom olika projekt som också skapar samhällsnytta. Tillsammans vill vi skapa positiva processer och associationer, där vi använder kraften i idrotten som en kraft för det goda, vilket ligger helt i linje med moderbolagets filosofi, säger Yokohamas General Manager Göran Bengtsson och fortsätter
– Vårt partnerskap med Hammarby Fotboll ger Yokohama Scandinavia AB tillgång till en mycket attraktiv kommunikativ plattform, där vi tillsammans med Hammarby Fotboll får möjlighet att visa upp vårt företag mot en rekordstor svensk fotbollspublik, detta tack vare Hammarbys ständigt växande popularitet. Vi ser vårt samarbete med Hammarby Fotboll som en integrerad del av vår marknadskommunikation och vi ser fram emot att planera olika aktiviteter kring vårt samarbete inför kommande säsong.
Information om Yokohama:
Yokohama Rubber Co är åttonde största däckföretaget i världen med produktion i Japan, Thailand, Filippinerna, Kina, Ryssland och USA. Yokohama är leverantör till samtliga japanska biltillverkare för originalmontering, men även för europeiska biltillverkare såsom Porsche, Audi, Mercedes och Lotus. I tillägg till personbilsdäck för sommar och vinter tillverkar Yokohama; SUV däck, C-däck, last/bussdäck och entreprenaddäck. Med testanläggningar på Nürnburgring för sommardäck och i Älvsbyn för vinterdäck säkerställs kvalitén på de däck som säljs på den nordiska marknaden.
Med miljön i fokus jobbar Yokohamas tekniker ständigt med att sänka rullmotståndet i däcken, vilket minskar Co2-utsläppen. En åtgärd som Yokohama har gjort är att byta ut de otjänliga oljor som funnits i däcken till att använda apelsinolja som utvinns ur apelsinens skal. I Sverige är det Yokohama Rubber Co dotterbolag Yokohama Scandinavia AB, med kontor i Bromma, som sköter försäljning och distribution av Yokohama däck för den svenska marknaden.
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Publicerades för 11 månader sedan
Comments